2014. június 8., vasárnap

Oreo keksz házilag (cukormentes)


Az nem újdonság, hogy rá vagyok kattanva a bolti dolgok házi előállítására. Volt már müzliszelet, gumicukor, téli fagyi, és még sorolhatnám. Most az oreo kekszet szemeltem ki. A legszimpatikusabb receptet itt találtam. A liszt és a cukor lecserélésén kívül itt- ott még változtatni kellett, de ezt a továbbiakban olvashatjátok.

Hozzávalók a tésztához:
-23 dkg szénhidrátcsökkentett liszt 
-13 dkg keserű kakaópor
-1 kk szódabikarbóna
-fél tk sütőpor
-12 dkg vaj
-12 dkg eritrit
-1 tojás
-egy csipet só.
Ami pluszban kellett, hogy összeálljon:
-3 ek tejföl
-1 ek olaj.
A krémhez:
-10 dkg vaj
-15-20 dkg nyírfacukor por
-5 ek tejszín
-1 tk vanília kivonat.


Elkészítés:
Szitáljuk egy tálba a lisztet, a kakaót, a sót, a sütőport, és a szódabikarbónát. A lágy vajat keverjük habosra a nyírfacukor porral. Adjuk hozzá a tojást és alaposan dolgozzuk el. Fokozatosan öntsük hozzá a lisztes keveréket és dolgozzuk sima tésztává. (Az enyémnek esze ágában sem volt összeállni -valószínűleg a CH csökkentett liszt miatt-, ezért adtam hozzá pluszban egy evőkanál olajat, és összesen 3 evőkanál tejfölt). Dolgozzuk sima, fényes tésztává. Nyújtsuk ki nem túl vastagra (4-5 mm), és 5 cm-es pogácsa szaggatóval szúrjuk ki a korongokat. Sorakoztassuk sütőpapírral bélelt tepsire, és 160 fokra előmelegített sütőben 6-7 perc alatt süssük meg őket. Puhának fognak tűnni, de amint kihűlnek, tökéletes lesz az állaga.
A krémhez a vajat a vaníliával és a nyírfacukor porral keverjük addig, míg teljesen sima lesz a krém és már nem érezzük a "cukor" szemcséket. Ízlés dolga, hogy ki mennyire szereti édesen. Én eleve kevesebbet tettem bele, mint ami az eredeti receptben szerepelt, de még így is meg kellett duplázni a vaj mennyiségét, hogy ne legyen túl geil. Javaslom, hogy kezdjük 15 dkg nyírfacukorral és kóstoljuk meg. Hozzáadni még mindig lehet... Ezután jöhet bele a tejszín. Ezzel is keverjük át, míg sima és krémes lesz. A recepttől eltérve én nem javaslom, hogy hűtőbe tegyük, mert lágyan szebb lesz a krém. Ha megdermesztjük, olyan béna lesz a végeredmény, mint amit a képen láthattok... A kihűlt kekszekre tegyünk egy kiskanál krémet, tegyünk rá egy másik kekszet, és nyomjuk össze úgy, hogy a krém a széléig érjen. Fogyasztásig tartsuk a hűtőben.


Mindenképpen szerettem volna rózsaszín krémet is csinálni. Először úgy terveztem, hogy céklaporral színezem, de attól íze nem lesz, csak színe. Második ötlet a málna szörp volt. Viszont annál fennáll a veszély, hogy túl híg lesz a krém. Így egy kis málna aroma került bele. Végülis ha a rum aroma belefér más sütiknél, akkor most sem dől össze a világ egy kis málnától... 
szerintem egy-két nap állás után a legjobb. Ezt vittem magammal kettesével a munkába, tízórai gyanánt. Sajnos már elfogyott :-(
Ebből a mennyiségből 34 töltött kekszem lett.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...