2015. március 7., szombat

Cukormentes csokis perec házilag :-)



 Az év eleji pihenő után újult erővel vetettem bele magam a konyhába, és gyorsan kipróbáltam az új perec kiszúró formámat. Nem egy csúcstechnika, de 149 ft-ot azért megért. :-) A házi cukormentes vaníliás karika után vagy a pilóta kekszet vagy ezt szerettem volna kipróbálni. Az új szerzemény eldöntötte a dolgot. ;-) Igazából semmi extra, de mégis nagyon finom. A tésztája a Babette kakaós-diós ischler receptje alapján készült cukormentes ischlereimé, csak most perec formát öltöttek és csokoládéba mártogattam őket. 



Hozzávalók 35-40 db-hoz:
-30 dkg szénhidrátcsökkentett liszt, ebből mínusz egy evőkanál, helyette keserű kakaópor 
-20 dkg vaj
-10 dkg nyírfacukor por
-5 dkg darált dió
-fél tk sütőpor
-1 nagy ek tejföl
-1 tojás sárgája
-1 csipet só
A bevonathoz:
-150 g cukormentes étcsokoládé
-2-3 ek olaj.


Elkészítés:

A  lágy vajat morzsoljuk össze a száraz hozzávalókkal. A tejfölt, és a tojás sárgáját hozzáadva gyúrjuk tésztává.Hűvös helyen legalább 1 órát pihentetjük. Lisztezett deszkán kinyújtjuk és kiszaggatjuk a pereceket. Sütőpapírral bélelt tepsire sorakoztatjuk és 180 fokra előmelegített sütőben világosra sütjük őket. Vigyázzunk, mert amíg ki nem hűlnek, elég törékenyek. Amikor kihűltek, vízfürdő fölött felolvasztjuk a csokit egy kevés olajjal és megmártjuk benne a perecek tetejét. Hűvös helyen hagyjuk megdermedni. 



Jó étvágyat! :-)


* DiaWellness sütőlisztet használtam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...