2014. március 21., péntek

Mákos-citromos keksz aszalt áfonyával (cukormentes)


 Még mindig aprósüti-láz van... És most már aszalt áfonya-láz is. Annak idején városszerte minden boltot felforgattam cukormentes aszalt áfonya után, de sehol nem jártam sikerrel. Szerencsére Anyukámnak sikerült, ami nekem nem. Így most mindenbe bele akarom tenni... Ezt a kekszet a Flatcat blogon találtam. Illetve nem egészen ezt, mert persze változott a receptúra. Egyrészt diabetikus lett, másrészt egész mák került bele a darált helyett. A család szerint nagyon finom (bár Anya egy pici fahéjat még hiányolt belőle). Én pedig megsütni szerettem :) Úgyhogy mindenki jól járt :)))


Hozzávalók 40-45 db kekszhez:
-20 dkg szénhidrátcsökkentett liszt (DW sütőliszt)
-10 dkg egész mák
-10 dkg nyírfacukor por
-15 dkg vaj
-8 dkg aszalt áfonya (cukormentes!)
-1 kezeletlen citrom leve és héja
-1 kis tojás.


Elkészítés:
A hozzávalókat gyors mozdulatokkal dolgozzuk össze, formázzunk belőle hosszú rudat, és tekerjük folpack-ba, majd hagyjuk a hűtőben pihenni. Ha a tészta megdermedt, éles késsel vágjuk kb 3-4 mm-es szeletekre. (Nekem ehhez lágynak bizonyult a tészta, így amiket levágtam, oválisak lettek. Persze hagyhatjuk így is, én azonban kis golyókat formáztam a levágott darabokból, és a két tenyerem között lapítottam őket korongokká). Sütőpapírral bélelt tepsire pakoljuk őket, és 180 fokra előmelegített sütőben 16-18 perc alatt süssük meg a korongokat. Vigyázat, melegen még törékenyek. Ha kihűltek, tegyük a kekszeket jól záródó dobozba, így sokáig eláll.


Ui: Tehát áfonyás receptekkel még találkozhattok majd. Tele vagyok ötletekkel...


4 megjegyzés:

  1. Hol lehet cukormentes aszalt vörösáfonyát kapni?? ����

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha jól emlékszem akkor a csepeli piacon vettem a magosnál ahol kimérve lehet kapni mindenféle magot és aszalt gyümölcsöt.

      Törlés
  2. Szia! A tészta az brutál lágy, a textúrája inkább már-már egy kevert sütihez hasonló. Most hűl a hűtőben, de szerintem adok neki egy éjszakát a pihenérse, hát ha valami csoda folytán összekapja magát. 😅😅 Én a mennyiségekkel játszani fogok, a linzer tészta irányába mert ahhoz hasonló. Az ízéről is beszámolok holnap. Ami biztos nagyon ütős lesz.🤗

    VálaszTörlés
  3. Teljeskiörlésű tönkölyliszttel is működhet? Vagy sima teljeskiörlésű búzaliszttel? Köszönöm!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...