2015. április 18., szombat

Kelesztés nélküli pogácsa tönkölylisztből


Ritkán sütök sósat, de Tündérsüti pogácsái megpecsételték a sorsomat. :-) Semmi  macera, gyorsan megvan és elképesztően finom! Csak annyit változtattam rajta, hogy fehér tönkölylisztből sütöttem, ezen kívül szórol szóra az ott látott receptet használtam. Az első körben... 


Mert péntek esti levezetésként elkészültek a szezámmagosak, szombat reggel meg már gyúrtam is be a második kört, hogy sajtos is legyen. Csak tönkölyliszt nem volt annyi... Így ez már fele-fele arányban készült annak és CH csökkentett lisztnek a keverékéből. Itt már kicsit több tejföl és víz került bele. 


Hozzávalók egy tepsi (nálam 44 db) pici pogihoz:
-250 g fehér tönkölyliszt+egy kevés a nyújtáshoz
-15 g élesztő
-125 ml langyos víz vagy tej*
-1 ek tejföl
-1 kk só
-1 csipet fruktóz vagy cukor*
-40 g olvasztott de nem forró vaj

 A tetejére:
-1 tojás (ez se legyen hideg!)
-fekete köménymag vagy reszelt sajt


 Elkészítés:
Szitáljuk egy tálba a lisztet. Alakítsunk ki egy mélyedést a közepén és morzsoljuk bele az élesztőt. A kimért vízben oldjunk fel egy csipet fruktózt vagy hagyományos cukrot és öntsük az élesztőre. Letakarva hagyjuk felfutni. (10 perc). A kimért vajat olvasszuk fel. Én a tejföllel együtt szoktam megmikrózni, hogy az se legyen túl hideg és amikor langyosra hűlt akkor adom a tésztához. Már csak a sót kell beletenni és gyúrhatjuk is össze a tésztát. Alaposan dolgozzuk ki, majd lisztezett deszkán* nyújtsuk ujjnyi vastagságúra és pici pogácsa szaggatóval szúrjuk ki pogikat.


 Sorakoztassuk sütőpapírral bélelt tepsire egymástól távol. Kenjük le a tetejét tojással és tetszés szerint szórjuk meg a köménnyel vagy egy kis reszelt sajttal. A sütő aljára tegyünk egy vízzel teli lábast vagy tepsit és amikor betettük a pogácsákat, akkor gyújtsuk be 180 fokra. Amikor illatozni kezd és szép színt kap, már kész is van! :-)


 *1.Az eredeti receptben tej szerepel, de én nem akartam emiatt felbontani egy dobozzal. Nem nagyon fogy itthon... Aki hasonló cipőben jár, nyugodtan helyettesítse langyos vízzel.

*2.Az élesztő felfuttatásához használhatunk fruktózt is, de szerintem ennyi belefér. A kovászhoz bizony cukor kell, és hacsak nem diabetikus pékárut eszünk minden nap, akkor már be is bizonyosodott, hogy ez nem a világ vége.

*3.Apróságnak tűnik, de sok kicsi sokra megy... ezért mérjük ki azt a lisztet is amit a nyújtáshoz használunk és számoljuk bele az össz szénhidrát mennyiségbe! 



Jó étvágyat! :-)

Az eredeti recept az Ízemlékek blogról származik. Köszi Hani! <3

2 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...