2013. augusztus 10., szombat

Smoothie...majdnem (diabetikus)


Most nagy sláger a smoothie, árulják is lépten- nyomon a szomjas népeknek. Sajnos gyümölcs sűrítményből :( Szerencsére házilag is könnyen elkészíthető, és a végtelenségig variálható. Készülhet szinte bármilyen gyümölcsből, 100%-os gyümölcslével, ásványvízzel, teával, joghurttal vagy kefírrel összeturmixolva. (Bár ha tejtermék is van benne, akkor már inkább turmix. Annál viszont sűrűbb, úgyhogy maradjunk abban, hogy MAJDNEM smoothie).Nekem az utóbbi két verzió vált be leginkább, ezért ezekből mutatok most egyet- egyet. Gyakran szokták banánnal sűríteni (ami cukorbetegnek tiltott gyümölcs ugyebár), Az én verzióm szerint a smoothie attól lesz sűrű, hogy a gyümölcsöket lefagyasztva használom fel. A végeredmény egy sűrű, krémes, hideg és gyümölcsös ital. Merem állítani, hogy sokkal jobban hűsít, mint egy fagyi. Vagy kettő... Az idei nyáron tomboló kánikulát én ilyen italokkal vészeltem át. Ezeket most folyékony steviával édesítettem, de használhattok nyírfacukrot vagy eritritet is. Csak kapjátok elő a mixert, és két perc múlva már lehet is szürcsölni :)

Vaníliás- sárgabarackos:
-15 dkg sárgabarack (lefagyasztva)
-15 dkg kefír
-0.5 dl tej
-1 kk vanília kivonat
-folyékony stevia ízlés szerint

Málnás-epres:
-15 dkg eper és málna vegyesen (lefagyasztva)
-15 dkg natúr joghurt
-0.5 dl tej
-folyékony stevia ízlés szerint

Először  a gyümölcsöt turmixoljuk össze a kefírrel vagy joghurttal. Ezután jöhet bele a tej, hogy kicsit hígítsuk, végül ízesítsük a folyékony steviával, a barackosba keverjük bele a vanília kivonatot. Ennyi. Lehet szürcsölni. Én megmondtam! :-D
Ez most csak egy kis ízelítő volt, bátran kombináljátok az ízeket, keverjétek a gyümölcsöket! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...