2015. január 6., kedd

Kávés-mogyorós tönkölykekszek nyírfacukorral


Ebbe a kekszbe azonnal szerelmes lettem, ahogy megláttam Flamcsinál. Ő már eleve reformosította ezt a receptet (ami eredetileg a Sütemények aranykönyvéből van), így én már szinte nem is változtattam rajta. Nálam fehér tönkölyliszt volt itthon ezért az került bele, és én adtam hozzá egy kis fahéjat is. Ezen kívül a recept ugyanaz. 


Hát nem helyesek azokkal a mogyorókkal?! :-D És végre sikerült igazán ropogós kekszet sütnöm. Ami az ízét illeti: egyaránt érezni benne a kávét, a mogyorót és a fahéjat. A kihűlt sütik jól záródó dobozban sokáig elállnak, és apránként vihetjük magunkkal munkába, vagy csomagolhatjuk a gyerekeknek tízóraira vagy uzsonnára. Nyugalom! Ennyi kávétól nem fognak túlpörögni. :-)


Hozzávalók 25-30 db kekszhez:
- 180 g fehér tönkölyliszt
- 140 g nyírfacukor
- 125 g puha vaj vagy margarin
- 70 g törökmogyoró
- 1 tk sütőpor
- 3 tk erős kávé (3 tk forró víz+1 tk instant kávé)
- 1 tk vaníliakivonat
- 1 csipet só
-1 tk őrölt fahéj


Elkészítés:
A szobahőmérsékletű vajat (vagy margarint) robotgéppel keverjük el a nyírfacukorral. Adjuk hozzá a kávét és a vanília kivonatot. A lisztet szitáljuk át a sütőporral. Keverjük hozzá a fahéjat és egy csipet sót, majd a nyírfacukros vajjal gyúrjuk össze. A recept nem írja, de én fél órára betettem a hűtőbe, így már nem volt ragacsos a formázáskor. Gyúrjunk diónyi golyókat belőle. Kicsit lapítsuk el és sorakoztassuk sütőpapírral bélelt tepsire egymástól távol. (Tényleg hagyjunk köztük helyet, mert még terülni fognak!) Minden kekszbe nyomjunk 3-3 szem mogyorót és toljuk 160 fokra előmelegített sütőbe. Addig kell sütni, míg egy kis színt nem kap az aljuk. Amikor elkészülnek, még puhák. A legjobb, ha a sütőből kivéve rácsra tesszük őket hűlni. Ahogy hűlnek, úgy lesznek egyre ropogósabbak.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...