2013. október 1., kedd

Házi Nutella cukormentesen


Elkészült az első cukormentes házi Nutellám! A recept a Dalla Cucina, per te blogról származik. Sok változat kering a neten, nekem ez volt a legszimpatikusabb verzió.  Nem egészen erre számítottam, de nagyon finom. Persze nem is lehet a bolti (ízfokozókkal teli) társával összehasonlítani. Ez sokkal csokisabb, és kicsit kevésbé mogyorós. De: házilag készül, nincs benne E betűs összetevő, egészséges, és pikk-pakk kész van!  Az eredeti recepttől nem sokban tértem el, csak kicsit több olíva és jóval több eritrit került bele. De ez ízlés dolga, tessék csak kóstolgatni!  Én darált, pörkölt mogyorót vettem, hogy megkönnyítsem a dolgomat, de utólag rájöttem, hogy ezt is tovább kell még pirítani, csábítóan illatosra.

Hozzávalók egy 320 ml-es üveghez:
-100g törökmogyoró 
-1 tk-1 ek extraszűz olívaolaj (nekem több kellett bele)
-kb. 80g 85%-os csokoládé (nálam 74%-os volt)
-1 tk kakaópor 
-2 ek kókuszzsír
-1 csipet só
-1 tk vaníliakivonat, -por 
-2-3 ek eritrit (én 4-5 evőkanállal tettem bele)
-kb. 180 ml sűrűbb kókusztej

Pirítsuk a mogyorót illatosra, majd robotgépben egy kevés olíva olajjal aprítsuk krémesre. Ez olyan 5-6 percbe telik majd. Teflon serpenyőben ( kis lángon) olvasszuk fel a csokoládét a kókuszzsírral. Amíg melegszik, adjuk hozzá az eritritet, a kakaót, a csipet sót és a vaníliát. Ha egynemű és krémes-fényes lett a csokikrém, keverjük bele a mogyorót és a kókusztejet. Kóstoljuk meg, ha szükséges, ízesítsünk utána. Melegítsük össze (ne túl forróra). Töltsük üvegbe és szobahőmérsékleten hagyjuk kihűlni. Ezután jöhet még egy keverés, és kész is van :) Ha hűtőben szeretnénk tárolni (mert hosszabb ideig tartogatnánk), akkor érdemes több folyadékot hozzáadni, mert a hidegtől eléggé összeáll. Ehetjük magában (ez már a bűnözés kategória), kenhetjük kenyérre, mehet buktába, piskótatekercsre, tölthetünk vele mogyorós kiflit…. és a nutellás palacsinta sem utolsó. :-D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...