2013. szeptember 25., szerda

Tejszínes-almás amerikai palacsinta (diabetikus)


Beköszöntött az ősz, jöhetnek az almás finomságok!  Az egyik legegyszerűbb és leggyorsabb édesség ami készülhet belőle, az almás palacsinta. Még inkább, ha amerikai palacsintát sütünk. Nálunk az elmúlt hetekben gyakran készül, hol joghurtos, hol tejszínes változatban. Megoszlanak a vélemények, hogy melyik finomabb, szerintem ez a tejszínes mindent visz.


Hozzávalók 14-15 db-hoz:
-25 dkg DW sütőliszt
-1 ek nyírfacukor
-200 ml tejszín
-200 ml tej
-2 tojás
-100 ml olaj + 1 tk
-2 nagy alma
-1 tk vanília (mag vagy kivonat)
-1 csipet só
-1 tk szódabikarbóna

A tálaláshoz: eritrit (vagy nyírfacukor por) és őrölt fahéj.


Elkészítés:
Mérjük ki a lisztet és vegyítsük el a sóval, a nyírfacukorral és a szódabikarbónával. Adjuk hozzá a tejszínt és keverjük el csomómentesen. Ezután jöhet bele a tej, a tojások sárgája, az olaj és a vanília.  A tojások fehérjét verjük kemény habbá. A megmosott almákat reszeljük le. Én héjastul, a nagy lyukú reszelőn szoktam. Alaposan nyomjuk ki a levét és keverjük a palacsinta tésztába. Végül óvatosan forgassuk bele a tojáshabot. Forrósítsunk fel egy teflon serpenyőt egy leheletnyi olajjal, és süssünk ki a palacsintákat. Én kicsiket szoktam. Akkorákat, mint a tenyerem ujjak nélkül.  Így egyszerre 3 tud süldögélni. Olaj elég az első adag előtt, utána már nem kell kikenni a serpenyőt.  Tálaláskor csak fahéjjal elkevert eritritet szoktam rászórni, és kész.  (Ha valaki inkább fahéjas porcukor állagra hajt, akkor vagy dolgozza meg az eritritet forgókéses aprítóban, vagy használjon hozzá nyírfacukor port).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...