2013. december 16., hétfő

Mindmegette és Lidl francia főzőkurzus a Chefparade főzőiskolában


És akkor jöjjön egy kis élménybeszámoló :-) A történet úgy kezdődött, hogy idén is indultam a Mindmegette és a Lidl közös receptversenyén. Ha minden igaz, ezzel :


A fődíj: páros belépő a Mindmegette & Lidl Gasztrokurzusra! Na ezt nem nyertem meg :(
Időm sem volt sopánkodni, mert Hossó Anita, akivel még a Floriol gaszropárbajon ismerkedtem meg, megkért, hogy kísérjem el. Azonnal fülig ért a szám! A tavalyi olyan jól sikerült, hogy alig vártam a mostani főzőbulit.

Hossó Anita, a főzőtársam :-) 

Ez alkalommal is a ChefParade főzőiskolában vártak minket, ahol egy négy fogásos francia menüsort készítettünk el.

4 FOGÁSOS FRANCIA MENÜ 

Az esemény igazi blogger találkozó lett, találkoztam régi ismerősökkel és olyanokkal is, akiket eddig csak a világhálón keresztül ismertem. A képen balról jobbra: Gyárfás Zsuzsi- Zsuzsi finomságai blog, Farkas Betti- Nassoló Naplopó, Hajós Ági- A tetovált lány konyhája, és Hossó Anita- Ízemlékek.


És még egy blogger (a képen balra): Szabó Veruss- Szilvásgombóc blog.



A főzés jókedvűen telt, kevertünk- kavartunk, röhögcséltünk. És ellestük néhány francia recept csínját-bínját. Megtanultuk előkészíteni a kacsamellet, cirompudingot készíteni liszt nélkül, beavattak a tarte tatin relytelmeibe, és olyan fokhagyma krémlevest rittyentettünk, hogy csak na! :)
Az igazat megvallva a francia konyha nem igazán cukorbeteg-barát. A kurzuson minden fogásban volt valami, amit diabos nem ehet. Persze azért kicsit bűnöztem: mindent megkósoltam, amit csináltunk. Nehéz lett volna ellenállni, mert ahogy valami kész lett, már jött is a tálalás, és leült a csapat falatozni. Aztán folytattuk a főzést, elkészült a fogás, tálalunk, ettünk...és így tovább.


Tehát megkóstoltam a megkóstolandót (jelentem: ízlett!), és közben beszélgettünk egy kicsit. De nem eleget. Hazafelé meg is beszéltük, hogy majd szervezünk egy privát főzőcskés bulit, csak magunknak. Ha megvalósul, majd mesélek! :-)

Egyesével a fogások:

Citromtorta pohárban

Fokhagymakrémleves 
szardellás pirítóssal 

Paradicsomos Tarte Tatin 

Omlós kacsamell
narancsos zöldségekkel 


És még néhány kép, csak úgy ömlesztve:









Az előző ilyen főzőkurzushoz hasonlóan most is csodás ajándékcsomagot kaptak a nyertesek, és persze a kísérőket is meglepték valamivel. Íme:

A Chefparade szakácskönyvvel már amúgy is szemeztem, úgyhogy nagy volt az öröm :)
És bár itt csak kísérő voltam, azért nyertem ám én is ezen a versenyen! 
Méghozzá meghívót egy csokikurzusra! Először nem tudtam, hogy jó ötlet-e elmenni egy "édességes" eseményre pont nekem, de aztán találtam egy tök jót: gasztroajándék-készítő kurzus! Karácsony előtt kell ennél jobb? 
 Tehát holnapután megyek! Élménybeszámoló csak az ünnepek után lesz, de akkor feltétlenül. :-)

                           
                           Anna

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...