2015. május 10., vasárnap

Citromos joghurthab (diabetikus)


Emlékeztek még arra a joghurthabra amit a 80-as években lehetett kapni? Hát a bolti dolgok házilag rovatba (ha lenne ilyen...), már rég fel akartam venni. Nézelődtem a neten, végül Puffin, a Dívány konyha és a saját ötleteim keverékéből csináltam meg. Ahogy közeledik a jó idő, egyre jobban esnek a citromos édességek, így ezzel kezdem a sort. :-)

(Kép: innen)


Hozzávalók 3 adaghoz:
-200 ml habtejszín
-200 g görög joghurt
-70 g nyírfacukor*
-4 g zselatin
-0,5 dl hideg víz
-2 kezeletlen citrom reszelt héja
-1 citrom leve
(+1 csomag habfixáló, ha valaki biztosra akar menni).


Elkészítés:
A citromokat alaposan mossuk meg. Reszeljük le a héjukat és az egyiknek facsarjuk ki a levét. A kimért zselatint áztassuk 0,5 dl hideg vízbe és várjunk amíg megduzzad. Keverjük hozzá a joghurtot és a nyírfacukrot. Folyamatosan kevergetve hevítsük fel amíg a zselatin teljesen fel nem oldódik. FORRALNI NEM SZABAD!!! Ha ezzel kész vagyunk, keverjük bele a citromhéjat és a citrom levét, és hagyjuk szobahőmérsékletűre hűlni. A hideg(!) tejszínt verjük habbá és forgassuk a citromos-joghurtos alapba. Én kézi habverővel még habosítottam egy kicsit. Töltsük kisebb poharakba és néhány órára tegyük a hűtőbe dermedni. 

*Én az édesítéshez most nyírfacukrot használtam, de bátran ki lehet próbálni mással is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...