2014. január 29., szerda

Almás csók (diabetikus)

Télvíz idején jöhetnek az almás sütik! :-) Ezt az almás csókot is abból a karácsonyi könyvecskéből néztem ki, amiből a habos mákosat. A recepten (szokás szerint) módosítottam. A legnagyobb  változás az eredetihez képest az alma mennyisége. Nem fért a fejembe -és a sütibe sem- a másfél kg alma, amit a recept ír.  A három féle liszt helyett is csak diabetikus lisztet és zabpelyhet használtam, utóbbi felét lisztté őrölve.
ÉS NEM HÁMOZTAM MEG AZ ALMÁT! A puffancsok könnyűek, szaftosak és nagyon finomak lettek. Kicsit az almás palacsintára emlékeztet, de mégsem az. Ebből a mennyiségből három tepsi, összesen 30 nagyobbacska darab lett.  Érdemes kipróbálni. Finom és egészséges, ráadásul könnyen magunkkal tudjuk vinni, így megoldva a kis étkezéseket, vagy csak úgy, nasinak. :-)


Hozzávalók:
-20 dkg diabetikus liszt (Diabestar sütőliszt)
-20 dkg zabpehely
-60 dka alma (tisztítva mérve)
-25 dkg vaj
-15 dkg nyírfacukor por
-4 tojás 
-1 tk szódabikarbóna vagy sütőpor
-fél tk őrölt fahéj


Elkészítés:
A vajat keverjük habosra a nyírfacukor porral. Egyesével keverjük hozzá a tojásokat. 10 dkg zabpelyhet késes robotgépben aprítsunk porrá. Adjuk hozzá a zabpehely másik felét, a lisztet, a fahéjat és a szódabikarbónát. Vegyítsük el, adjuk a vajas krémhez és keverjük simára. A megmosott almákat vágjuk négybe, távolítsuk el a magházukat, és kockázzuk fel. Az alma kockákat dolgozzuk a tésztába. Sütőpapírral bélelt tepsibe evőkanállal rakjunk halmokat, és  225 fokra előmelegített sütőben süssük rózsaszínűre őket. Ez kb 15-20 perc. A csókok kicsit szét fognak terülni, ezért hagyjunk köztük távolságot! Én egyszerre 10 darabot sütöttem, így három körben ki is sült az összes. :-) 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...