2014. február 6., csütörtök

Tesóm kelt kakaós és fahéjas csigái muffin formában sütve (cukormentes)




Ez most nem az én receptem, hanem a testvéremé. Már eddig is sokszor meglepett cukormentes finomságokkal, odafigyelt a diétámra. Volt, hogy szülinapi tortát is sütött nekem. :-) A csemetéi miatt is próbált egészségesen sütni-főzni, ha nekem akart kedveskedni vagy tudta, hogy átmegyek, kiváltképp. Az élet úgy hozta, hogy most már neki is tartania kell a cukorbeteg diétát, úgyhogy beindult a süti csere-bere. 
Legutóbb ezeket a jó kis kelt csigákat kaptam Tőle, egy cetlire firkantott recept társaságában.


Azt nem tudom, hogy Ő ilyen zseniális vagy én vagyok túl földhöz ragadt, de a mai napig nekem eszembe sem jutott volna kelt tésztához nyírfacukrot vagy eritritet gyúrni. Én úgy voltam vele, hogy attól aztán biztosan nem fog megkelni. És lőn! Az élesztőt ezekkel valóban nem lehet felfuttatni, de utána már nyugodtan mehet a tésztába, és mégis tökéletesen megkel. A képek magukért beszélnek.

Hozzávalók:
-20 dkg graham liszt
-35 dkg diabetikus liszt (Diabestar)
-2 ek eritrit
-1 ek folyékony édesítő
-2 dl tej
-1 dl tejföl
-1 tasak instant élesztő
-1 dl olaj
 -1 kk cukor (hagyományos)
+ a "töltelékhez" őrölt fahéj, keserű kakaó és eritrit.


Elkészítés:
Az élesztőt keverjük el 2 dl langyos vízben egy kávéskanál cukorral, és hagyjuk felfutni. Szitáljuk össze a kétféle lisztet, keverjük hozzá az eritritet, a tejet, a tejfölt, a folyékony édesítőt és az olajat, és dagasszuk sima, rugalmas tésztává.
Letakarva, langyos helyen kelesszük a duplájára. 
Miután megkelt, vegyük kétfelé, és nyújtsuk ki hosszú téglalap alakúra. (A lényeg, hogy ha feltekertük, akkora legyen az átmérője, ami belefér a muffin formákba). Szórjuk meg a fahéjjal vagy kakaóporral elkevert eritrittel, és szorosan tekerjük fel, mint a bejglit. Éles késsel vágjuk 2 ujjnyi darabokra, és fektessük szilikon muffin formába őket. (Ebből a mennyiségből 36 csiga lett). Kelesszük legalább további 30-40 percig. Toljuk őket 180 fokra előmelegített sütőbe, és süssük készre őket.


Ui: A töltelék mennyiségéről pontos feljegyzés nem született, de Tesóm megígérte, hogy legközelebb leméri ezeket is. És akkor majd pótolom én is. :-)







4 megjegyzés:

  1. Szia Anna! Légyszi nézd meg a folyadékmennyiségeket a receptben, mert vagy a liszt kevés vagy a folyadék sok. Köszi!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Timi!
      Még este előkaptam a receptet, de mindent úgy írtam, ahogy a cetlin állt. Csak a liszt mennyisége van átjavítva, ott lehet a tévedés. Visszaszámoltam a szénhidráttartalmat, és úgy jön ki jól, ha a a diab liszt 35, nem 15 dkg. Azt hiszem, csapnivaló írásszakértő vagyok :-( Rögtön hívtam az "elkövetőt", ma este átjön és megszakértjük a dolgot. Ahogy lesz eredmény, rögtön javítom. Köszi, hogy szóltál.

      Törlés
  2. Kedves Timi!
    Itt volt a "tettes", és megvan a megoldás. Ahogy sejtettem, a 15 dkg diab liszt volt 35-re javítva, nem fordítva ahogy eleinte gondoltam. Elnézést a tévedésért, javítottam az elírást.
    Szia

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...