2014. február 24., hétfő

Narancsos csokis puszedli cukormentesen


Ki merem jelenteni, hogy ez a világ egyik legjobb csokis puszedlije.Vagyis inkább csokis placsni. Az első tepsinél gondosan formáztam a tésztából tökéletes kis golyóbisokat, mert úgy szerettem volna, hogy szépek legyenek a puszedlik. 10 perccel később rájöttem, hogy szobrászkodhatok én kedvemre; csinálhatok szép kis gömböket -esetleg kockát, gúlát, akár még a szabadság szobrot is megmintázhatom-, mire kiveszem őket a sütőből, a képzőművészeti remekekből csak placsni marad. Ronda, de finom. NAGYON finom!!! :-)
Tesóm évekkel ezelőtt sütötte meg nekem diabetikus kivitelben, és nem olyan rég újra repertoárra került. A diót kihagyta belőle, helyette narancshéj és narancslé került bele.Most megsütöttem én is.  Az eredeti recept az Urban Eve-ről származik.


Hozzávalók a Mi verziónkhoz:
-25 dkg szénhidrátcsökkentett liszt (Diabestar sütőliszt)
-4 dkg holland kakaópor
-1 csomag sütőpor
-25 dkg kókuszzsír
-15 dkg eritrit
-2 ek folyékony édesítő
-4 tojás
-10 dkg magas kakaótartalmú étcsokoládé (legalább 74%)
-1 kk vanília kivonat
-1 csipet só
-2 kezeletlen naracs reszelt héja és leve

Elkészítés:
A lágy kókuszzsírt keverjük habosra az eritrittel, majd üssük bele egyenként a tojásokat, és habosítsuk fel. Adjuk hozzá a folyékony édesítőt, a narancsok levét és reszelt héját. Szitáljuk össze a lisztet a sóval, a kakaóporral és a sütőporral. Apránként adjuk a tojásos keverékhez, és dolgozzuk össze a masszát. A csokoládét vágjuk apróra, szórjuk a tésztába és forgassuk össze. Sütőpapírral bélelt tepsibe tegyünk diónyi kupacokat a tésztából egymástól 3-4 cm-re, és 190 fokra előmelegített sütőben 10 perc alatt süssük meg őket. Ekkor még elég lágynak tűnik a puszedli, de ahogy hűl, kicsit masszívabb lesz. Napokkal később is puha és illatos. Nyammm... :-) Ha kihűlt, jól záródó dobozban sokáig eláll, de akár le is fagyaszthatjuk. 
Két tepsi, összesen 38 db lett belőle.

2 megjegyzés:

  1. Kedves Anna! Gyönyörű a blogod, jönnék olvasgatónak! :)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Zsuzsa!
      Köszönöm szépen! Várlak szeretettel! :-)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...