2014. február 10., hétfő

Sokszoros kókuszos mangóval (cukormentes)



Hétvégén valamilyen kekszet akartam sütni. Mikor megláttam ennek a kókuszosnak a receptjét ChezSandra blogján, el is dőlt, hogy ez lesz az. Hogy miért sokszoros? Van benne kókuszolaj, kókuszliszt, kókusztej és kókuszreszelék. Hál' Istennek a kamrámban ugyanezek sorakoznak. Egyedül az aszalt áfonyát cseréltem le, mert abból én még sosem tudtam beszerezni olyat, ami nem tartalmaz cukrot. Viszont néhány napja egy paleo-s boltban elcsábultam, és egy zacskó aszalt mangóval tértem haza. Így ez került bele. Ha ettetek még finom, omlós kekszet...

Hozzávalók 30 db-hoz:
-60 g kókuszolaj vagy kókuszzsír
-80 g kókuszliszt
-60 g kókuszreszelék
-250 ml cukrozatlan kókusztej
-1 kk vanília kivonat
-1 tk sütőpor
-60 g nyírfacukor
-2 tojás sárgája
-50 g cukrozatlan aszalt gyümölcs (nálam MANGÓ)

Elkészítés:
A mangót aprítsuk fel, tegyük egy tálba és öntsük hozzá a felolvasztott kókuszolajat, a sütőporral elkevert kókuszlisztet, majd sorban a többi hozzávalót és gyúrjuk össze. Egy órára tegyük a hűtőbe pihenni, majd formázzunk kisebb golyókat belőle. A recept 30 db-ot ír, nekem is ennyi lett. A kókuszliszttől a tészta hajlamos szétesni, így inkább nyomkodjuk a formázáskor. A kezünk melege egyébként jót tesz neki. Ezután az eredeti recept szerint 4 cm-es szaggatóformát kell rátenni és belenyomkodni a tésztát, de én egyszerűen a tenyeremmel nyomtam le őket, kicsit megigazgattam a széleket, és kész. 175 fokra előmelegített sütőben 12 perc alatt sülnek meg. Nagyon óvatosan kell velük bánni, főleg amíg még melegek, mert könnyen törnek. Biztosíthatok mindenkit, hogy nem kell sokáig óvni a kekszeket, el fog fogyni, mielőtt bármi bajuk eshetne! :-D


Hogy tovább fokozzam az élvezeteket, végre felhasználtam az egyik dobozka alján árválkodó maradék olvasztott csokit.  :-D


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...