2014. április 20., vasárnap

Vaníliás panna cotta sós karamellel, édes szezámkrémmel és pörkölt földimogyoróval (laktózmentes, diabetikus)


 Néhány hete Tóth-Nacsa Ági, a Boldog Kukta blog háziasszonya meghívott egy szuper receptversenyre. A verseny célja, hogy Donum Terrae magkrémjeit teszteljük. 3 hét alatt 24 blogger 8 magkrémből készít különböző finomságokat.
 Én a harmadik, a desszertes fordulóban játszom. Izgatottan vártam, melyik krémet hozza nekem a postás :-) A csomag megérkezett, és szezámkrémet rejtett. Rögtön megkóstoltam, és már jöttek is az ötletek. Az íze ugyanis nagyon emlékeztet a natúr földimogyoróéra.
Először egy csokitortát sütöttem sűrű szezámos csokoládékrémmel, a tetején pörkölt földimogyoróval, és olyan karamellel, amit cukorbetegek is fogyaszthatnak. A torta finom lett, de a sok csoki elnyomta a szezámkrém finom ízét. Második nekifutásra egy vaníliás panna cottát készítettem, sós karamellel és édes szezámkrémmel, a tetején pirított földimogyoróval. Az ízek pompásak! És most a laktózérzékenyekre is gondoltam: ezt a desszertet Ők is nyugodtan fogyaszthatják :-)


Hozzávalók a karamellhez:
-2 dl laktózmentes tejszín
-50 g fruktóz
-1 tk szójamargarin
-egy nagy csipet tengeri só.
Hozzávalók a panna cottához:
-8 dl vaníliás rizs ital
-2 dl laktózmentes tejszín
-3 ek eritrit
-1 kk vanília velő
-20 g zselatin
A tetejére:
-2 púpos tk nyírfacukor por
-1 ek szeletelt földimogyoró.


Elkészítés:
A karamellhez keverjük el a fruktózt a tejszínnel, és állandó kevergetés mellet főzzük addig, míg sűrű és karamell színű nem lesz. Dobjunk bele egy darabka margarint és egy nagy csipet sót, keverjük át és tegyük félre hűlni. Ha már nem túl forró, osszuk szét a poharakban. 
A panna cottához öntsük egy lábasba a rizs italt, a vaníliát, az eritritet és a zselatint. Kevergetve melegítsük addig, míg egyneművé olvad, majd töltsük a megszilárdult karamellre. Néhány órára tegyük a hűtőbe dermedni.
A szezámkrémet keverjük össze a nyírfacukor porral és csorgassuk a vaníliás rétegre. (Ha túl sűrű, kicsit melegítsük fel). Egy száraz serpenyőben pirítsuk illatosra a földimogyorót és szórjuk a desszert tetejére.


Sejtettem, hogy finom lesz a végeredmény, de ennyire jóra még én sem számítottam! Nagyon passzolnak az ízek, egyik réteg tökéletesen egészíti ki a másikat. Imádom! :-D
A recept diabetikus ugyan, de azért bőven van benne szénhidrát. Aki cukorbeteg, inkább több pici pohárkába ossza szét a desszertet. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...