2014. április 15., kedd

Kókuszgolyó keksz nélkül (diabetikus)


A kókuszgolyót szerintem mindenki szereti. Többek között én is. Eddig még nem csináltam cukormentesen, keksz nélkül meg főleg nem! És tessék! Elsőre nem is rossz. Sőt...szerintem finomabb már nem is lehetne!


Hozzávalók kb 25 golyóhoz:
-250 g dió
-100 g kókuszreszelék + a forgatáshoz
-100 g nyírfacukor por
-20-25 g kakaó (a jó sötétből elég kevesebb)
-100 g cukormentes meggy lekvár
-100 g vaj vagy margarin
-2 tk rum aroma


Elkészítés:
A diót daráljuk le, vagy késes robotgépben aprítsuk fel. (Én utóbbit választottam). Keverjük össze a nyírfacukor porral, a kakaóval és a kókuszreszelékkel. Adjuk hozzá a meggy lekvárt, a rum aromát és a puha vajat, majd gyúrjuk össze. Kis időre tegyük be a hűtőbe, hogy összeálljon. Akár egész éjszakára is bent hagyhatjuk. Gyúrjunk belőle ping pong labda nagyságú golyókat, forgassuk meg kókuszreszelékben, és kész is! :-D :-D :-D


 Nekem nagyon ízlik ez a változat! A lekvár hirtelen ötlet volt, de nagyon bevált. Ha már nem tettem a golyóbisok közepébe meggyet ahogy a klasszikus receptben szokták, legalább az ízét sikerült belecsempészni. ;-) Hamarosan csinálok kekszeset is, kis kávéval, sok rummal. De addig is majszolom ezt ;-)


4 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...