2013. január 29., kedd

Csicsóka sztrapacska

A csicsóka pogácsa és a csicsóka fánk után kipróbáltam, milyen lesz a sztrapacska, ha ebből készítem.
Jelentem: nagyon finom! Kicsit bátrabban kell fűszerezni, mint a krumplit, és a végeredmény zseniális!
Ráadásul jó nagy adagot lehet belőle enni. :-)
Hagyományosan a szalonna zsírjába forgatják, de most az egészség tudatosság jegyében ezt kihagytam 

és csak egy leheletnyi olíva olaj került bele.

Hozzávalók 2 személyre:
-350g csicsóka (tisztítva mérve)
-200g diabetikus liszt
-2 tojás
-100g kockázott bacon
-200 g juhtúró
-200g tejföl
-100 ml víz
-fokhagyma pehely (vagy néhány gerezd friss fokhagyma)
-só
Elkészítés:
A megpucolt csicsókát finom lyukú reszelőn reszeljük le.
Alaposan sózzuk meg, és őröljünk rá jó sok fokhagyma pelyhet.
(Vagy zúzzunk bele friss fokhagymát).
Adjuk hozzá a tojásokat, a lisztet és a 100 ml hideg vizet.
Alaposan keverjük össze és lobogó sós vízbe szaggatva főzzük meg.
Szűrjük le és még forrón keverjük hozzá a juhtúró felét.
Egy teflon serpenyőben pirítsuk meg a bacon-t és ennek a felét is keverjük bele.
Egy tűzálló tálat vékonyan kenjünk ki olíva olajjal és terítsük el benne a sztrapacskát.
Morzsoljuk rá a maradék juhtúrót, szórjuk meg a többi bacon-nel, és locsoljuk meg a tejföllel.
( Ha túl sűrű lenne, pici vízzel vagy tejjel hígítsuk).
Forró sütőben süssük addig, míg meg nem pirul a teteje.

Jó étvágyat!

2 megjegyzés:

  1. Ma elkészítettem :-D nagyon finom.
    Annyi volt a különbség, hogy én sima lisztet használtam. Lehet, hogy azért vett fel több lisztet?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Judit!
      Örülök, hogy ízlett :)
      Igen, a különböző lisztek máshogy viselkednek. A másik lehetséges ok, hogy nem hűlt ki teljesen a csicsóka, és a krumplihoz hasonlóan melegen ez is "issza" a lisztet.
      A lényeg, hogy sikerült! :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...