2012. április 30., hétfő

Házi sajtjaim

Rég óta foglalkoztatott a házi sajt készítése.A sógornőmnek hála rátaláltam erre a végtelenül egyszerű receptre.
A forrást megtalálod itt
Köszönet érte Molnár Andreának.


Hozzávalók:

-3 l házi (!!!) tej
-2 mokkáskanál citromsav
-1 dl meleg víz.

Egy dupla falú edényben forraljuk fel a tejet.Amikor forrni kezd,öntsük bele az 1 dl meleg vízben feloldott citromsavat, zárjuk el a gázt és hagyjuk magára 5 percre.
Egy szűrőbe tegyünk ritka szövésű vásznat ( én konyharuhát használtam ), és öntsük bele a lábos tartalmát.
A sajt a konyharuhában marad, a keletkezett tejsavót felhasználhatjuk savanykás ragulevesekhez, főzelékekhez. Persze ebben az esetben tegyünk egy edényt a szűrő alá.
A konyharuha segítségével nyomkodjuk ki a nedvességet a sajtból. Ha lágy mozzarella állagú, egy darabban elválik a konyharuhától, akkor tegyük át egy tálba és sózzuk,fűszerezzük kedvünk szerint.
(Az eredeti receptben nem volt külön fűszerezve, hanem a kész sajtot  kockákra vágva fűszeres pácban érlelték.Ez is nagyon izgalmas, én mégis inkább a préselés előtt fűszerezem ).

A fűszerezés után tegyük a sajtot egy olyan edénybe, aminek a formáját szeretnénk, ha felvenné. fedjük le és tegyünk rá valami nehezéket.
Én egy kocsonyás tálkába tettem az enyémet, egy kerek kupakkal fedtem le (ami éppen belefér a tálkába , és két konzervet tettem rá nehezéknek.
Pár óra múlva edami jellegű friss házi sajtunk lesz!

Terveim szerint minden hétvégén fogok sajtot csinálni, más-más ízesítéssel.
Íme az első: 
Medvehagymás házi sajt :


Az első saját sajtom :-)))





Diós házi sajt:



Pirított dióval és parmezánnal ízesítve


Lila hagymás sajt






A következő terveim:

-Borsos házi sajt
-Chilis házi sajt
-Fokhagymás házi sajt
-Snidlinges házi sajt

Amint megvalósítom őket, szépen sorban töltöm majd fel a fotókat. :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...