2013. február 25., hétfő

Pink cékla krémleves


 Ezt a levest a Dolce Vita blogon találtam, és azonnal el akartam készíteni. Olyan szép, és rettentő egyszerű.
Az egyetlen nem mindennapi hozzávaló a fekete kömény.
"Magjának enyhén hagyma íze van, illata megtörve némileg a borsra és az oregánóra emlékeztet"Az ára sem vészes, én 120 forint körül vettem a 40g-os kiszerelést. Ha ezt beszereztük, a leves már gyerekjáték :-)


Hozzávalók:

-20 dkg pucolt cékla
-1 kis fej vöröshagyma
- 1 gerezd fokhagyma
- kis pohár tejföl
-só, frissen őrölt bors
-1 tk római kömény
- feketekömény
-fél dl olíva olaj
- tányéronként 1-1 tk tejszín

Elkészítés:
Az apróra vágott hagymát futtassuk meg az egy ek olíva olajon, majd adjuk hozzá a pucolt, kockákra vágott céklát és dinsztejük egy kicsit. (5-10 perc). Zúzzuk bele a fokhagymát, öntsük fel 8 dl vízzel, adjuk hozzá a római köményt. Lefedve főzzük puhára a céklát. Mikor megfőtt , turmixoljuk le a levest, sózzuk, borsozzuk, keverjük el benne a tejfölt. Tálaláskor csorgassunk rá egy kis tejszínt, és szórjuk meg a fekete köménnyel.
Igazából csak az elkészítése izgatott, megenni annyira nem akartam. Szívesen eszem céklát, ha mellék szereplő egy ételben. Itt viszont az övé a főszerep. Persze azért megkóstoltam. Szerencsére. Mert ízlett. Nem is kicsit! :-))) A színe nem lett ennyire élénk, de "felturbóztam" egy kis cékla lével. Itt megnézhetitek, hogy milyen végeredményre számítsatok. :-)
Jó étvágyat! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...