2013. február 25., hétfő

Virslis gombás tojás a sütőből

Rohanós napokra pikk-pakk ebéd



Valami gyors, de tartalmas ebédet kellet összedobnom egy őrülten zsúfolt napon. Az egy kiló sampinyon gomba szerencsésen egybefagyott a mélyhűtőben, és bár a tejszínes- gombás pulyka raguba kellett jócskán, azért az egy kiló az túl sok lett volna. Ha már egyszer ki kellett olvasztani, a "maradékból" gondolkodtam a sietős villám ebéden. Volt itthon virsli, tojás, paradicsom, friss snidling. Rántottát nem akartam, tükörtojás lett belőle. Persze nem hagyományosan, hanem sütőben sütve. Addig is lehet tovább intézni a rohanós napot ...

Tehát ami belekerült 2 személyre:
-25 dkg sampinyon gomba (mirelit)
-35 dkg pulyka virsli
-1 csokor petrezselyem
-6 tojás
-1 nagyobbacska paradicsom
-1 kövér gerezd fokhagyma
-2 tk olíva olaj
-só, bors


És ami abban az 5-10 percben történt, amíg foglalkoztam vele:

Felforrósítottam 2 tk olíva olajat, beledobtam a gombát, sóztam- borsoztam, és addig pároltam, míg elfőtt a leve. Beletettem a karikára vágott virslit, és a zúzott fokhagymát. A felaprított petrezselyem felét csak az utolsó pillanatban dobtam bele.Amikor kicsit megpirult, egy sütőtálba öntöttem. (Kikenni nem kell, bőven elég az a kis olíva, amit a gomba alá tettünk). Rászórtam a kockákra vágott paradicsomot, még egy kis só-bors, fakanállal néhány mélyedés kialakítása, és jöhetnek a tojások. Óvatosan, hogy egyben maradjon a sárgája.
4-es fokozatra előmelegített sütőben 30 perc alatt készült el.
Végül megszórtam a petrezselyem másik felével, és pirítóssal tálaltam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...