2012. július 25., szerda

Képviselőfánkocskák erdei gyümölcsös túrókrémmel (diabetikus)

Megint valami friss, gyümölcsös desszertre vágytam. A piacon csillogva, illatozva kínálgatják magukat a gyönyörű zamatos bogyós gyümölcsök. Vettem hát néhány félét és friss házi túróba kevertem. Ezzel töltöttem meg az aranyló képviselőfánkokat.
Bevallom őszintén, két tepsi fánkot sütöttem, az első ugyanis összeesett. :-(
Kíváncsi természet vagyok, ezért természetesen nem bírtam ki, hogy ne nyitogassam a sütő ajtaját.
A másodiknál már fegyelmezetten kivártam amíg megsül, és ta-damm: tökéletes kövér kis fánkjaim
születtek!
Hozzávalók az égetett tésztához:
-60g margarin
-60 g olaj
-15 dkg diabetikus liszt
-20 g nyírfacukor
-1 csipet só
-250 ml víz
-4 tojás
Hozzávalók a töltelékhez:
-15 dkg piros ribizli
-15 dkg fekete ribizli
-10 dkg fekete szeder
-500 g túró
-200 ml tejszín
-1 tasak habfixáló
-1 tk vanília velő
-2-3 tk folyékony édesítő.

Elkészítés:
A sütő aljába tegyünk egy kisebb tepsit 1-2 ujjnyi vízzel és melegítsük elő 200 fokra. A keletkező gőztől lesznek majd jó "pufik" a fánkocskák.
Olvasszuk fel a margarint, adjuk hozzá az olajat, a vizet, csipet sót és a cukrot, majd forraljuk fel.
Ha már forr, öntsük bele a lisztet és fakanállal dolgozzuk össze, amíg el nem válik az edény falától.
Húzzuk le a gázról és egyesével dolgozzuk bele a tojásokat.
Fontos, hogy egyszerre csak egyet adjunk hozzá, keverjük addig, amíg teljesen összeáll a 
tészta, és csak utána jöhet a következő.
A kész tésztát pihentessük egy kicsit, majd sütőpapírral bélelt sütőlemezre vizes kézzel formázzunk
kis golyókat belőle. ( Általában nyomózsákkal szoktak halmokat nyomni a tésztából, de számomra fő az egyszerűség!)
Spricceljük meg őket kis vízzel, és toljuk az előmelegített sütőbe.
NE NYISSUK KI AZ AJTAJÁT A SÜTÉSI IDŐ LEJÁRTA ELŐTT!!!
35-40 perc alatt sülnek készre. Ha mégis idejekorán kúsznának elő az illatok a sütőből, akkor 
valószínűleg túl gyorsan sül, inkább tekerjük kicsit lejjebb a hőfokot.
Ha megsültek a fánkok (pufinak és könnyűnek kell lenniük), még 10-15 percig hagyjuk az elzárt sütőben
őket, majd nyissuk ki a sütő ajtaját és hűtsük ki őket teljesen.
A töltelékhez egyszerűen mossuk meg a gyümölcsöket, a ribizlit szárazzuk le, és keverjük össze őket a vaníliával és az édesítővel ízesített, áttört túróval.
a tejszínt a habfixálóval verjük habbá és óvatosan forgassuk a túrókrémbe.
Vágjuk le a kihűlt fánkok tetejét és töltsük meg a krémmel.
Jó étvágyat! 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...