2012. július 8., vasárnap

Levendulás kókuszcsók (diabetikus)


 Levendulás kókuszcsók
Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a levenduláról először nekem is a gardrób jut az eszembe. Éppen ezért okozott fejtörést, amikor közzé tettek egy felhívást, amiben levendulával készült ételek-italok elkészítésére buzdították a nagyérdeműt. Hetekig törtem a fejem, hogy mit süssek-főzzek virág nyelven :-)
 Végül elhatároztam, hogy kókusszal párosítom. Íme:
Hozzávalók:
-5 dkg kókuszreszelék
-5 dkg nyírfacukor
-1 tk levendula virág
-2 tojás fehérje
-csipet só
Elkészítés:
A sütőt melegítsük elő a lehető 
legalacsonyabb hőmérsékletre.
A tojásokat válasszuk szét.
A fehérjét egy csipet sóval és a nyírfacukorral verjük kemény habbá, 
majd óvatosan forgassuk bele a levendulát és a kókuszreszeléket.

Egy sütőpapírral bélelt tepsire adagoljunk a tésztából kis halmokat és süssük kb fél órán át.
Ha gázsütőnk van és a legkisebb fokozatot is forrónak találjuk,nyugodtan nyissuk ki az ajtaját,és süssük úgy.(Én így csináltam).
Nem kell teljesen kiszárítani,a kókuszcsók úgy finom,ha ragacsos a közepe.
Ebből a mennyiségből 10-12 darab lesz.

Jó étvágyat!

2 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...