2013. március 20., szerda

Fetás édesburgonyával sült joghurtos pulykamedál

Az édesburgonyának (batáta) magas a C-, B2 és B6- valamint E-vitamin tartalma, gazdag olyan ásványi anyagokban mint kálium, a réz és a mangán, alacsony a zsír- és koleszterintartalmaés neve ellenére cukorbetegek is fogyaszthatják.Segít stabilizálni a vércukor szintet és csökkenti az inzulin ellenállóképességet. További jótékony hatásairól itt olvashattok.
Bevallom őszintén , eddig én sem ismertem közelebbről ezt a zöldséget. Miután megvettem életem első kiló batátáját , keresgélni kezdtem a neten , hogy legyen valami kiindulási pont édesburgonya-ügyben , amin elindulhatok. Nagyon megtetszett Chili & Vanília verziója , így én is hasonlóan fűszereztem. A kakukkfű, a fokhagyma, a rozmaring, a lila hagyma és a sós feta fantasztikusan kiegészíti a sült batáta édeskés ízét. ( Ami egyébként leginkább a sütőtök és a sárgarépa között van valahol fél úton) . Hús nélkül persze nálam nem sok minden készül. Most sem. Fokhagymás joghurtban pácolt pulyka medál került a fetás-fűszeres édesburgonya mellé.
Hozzávalók 4 személyre:
- 1 kg pulyka medál
-3 kis doboz (450 g) natúr joghurt 
-1 kg édesburgonya
-2 kis fej lila hagyma
-5 dkg feta sajt
-10 gerezd fokhagyma
-só, fehér és steak bors, feta fűszerkeverék, rozmaring
-olívaolaj
-friss kakukkfű
Elkészítés:
A joghurtot ízesítsük sóval, egy csipet fehér borssal, 2 tk feta fűszerrel,  4 gerezd zúzott fokhagymával és fürdessük meg benne a húst. Hagyjuk benne egy éjszakán át.
Az édesburgonyát hámozzuk meg és és vágjuk hüvelykujjnyi darabokra. Locsoljuk meg két ek olívaolajjal, sózzuk, szórjuk meg steak borssal és egy tk rozmaringgal és forgassuk össze.
A pulyka érméket vegyük ki a pácból (nem kell nagyon lecsöpögtetni) és a batátával együtt rendezzük el egy tepsiben. Szórjuk rá a megpucolt fokhagyma gerezdeket, a cikkekre vágott lila hagymát, morzsoljuk rá a feta sajtot és szórjuk meg friss kakukkfű ágacskákkal. Spricceljük meg olíva olajjal, fedjük le alufóliával, és toljuk 230 fokra előmelegített sütőbe. Így süssük 35 percig, majd vegyük le a fóliát és pirulásig hagyjuk bent.


Jó étvágyat!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...