2013. március 14., csütörtök

Szilvás clafoutis (diabetikus)


Szeretem a tejpitéket. A legutóbbi mangós-málnás is nagyon finomra sikerült. Amikor megláttam Lila kancsó Szilvás clafoutis-ját, azonnal beleszerettem. Emlékeztem rá, hogy a mélyhűtőben van még valamennyi magozott szilvám, gyorsan lemértem, és ta-damm: 503 gramm. A recepthez 500 kell. Tökéletes! :-) Tényleg csak pár perc munkával jár, és valóban nagyon-nagyon finom.

Hozzávalók:
-2 dl tejszín
-1,5 dl tej 
-1 kk vanília velő
-3 tojás 
-50 g nyírfacukor 
-kb 500 g szilva (magozva mérve)
-90 g diabetikus liszt
A tetejére:
-2 tk nyírfacukor por + 1-2 kk fahéj

Elkészítés:
Keverjük el csomó mentesen a tejszínt, a tojásokat, a nyírfacukrot, a vaníliát és a lisztet, majd öntsük hozzá a tejet és ezzel is alaposan keverjük el. Adjuk hozzá a szilvát és öntsük tűzálló formába. Igazából pite formába kéne, de én egy kisebb, mély formában sütöttem, így is tökéletesre sült. 180 fokra előmelegített sütőben kb 40 percig kell sütni. Nekem kicsit többet volt bent, mert mélyebb formát használtam. Akkor jó, amikor a széle megszilárdul, a közepe pedig kicsit rezgős.
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...