2013. március 12., kedd

Lazac steak

Elég régen ettünk halat (pedig kellene!), és valami gyorsan elkészíthető ebédet szerettem volna az asztalra varázsolni, így előbányásztam a mélyhűtőből a féltve őrzött lazacfiléimet. Kétféleképpen készült, és mivel nekem steak-nek elkészítve ízlett jobban, így ez a recept kerül fel a blogra. A fűszereknél lehetetlen pontos mennyiséget írni, ezért nem is próbálkozom. Bánjatok velük bőkezűen, a halnak jót tesz.


Elkészítés:
Hozzávalók:
-500 g lazac filé (4db)
-4 gerezd fokhagyma
-olíva olaj
-steak bors
-friss snidling
-só
A lazacot leöblítjük, majd papír törlővel leitatjuk róla a nedvességet. Sóval és durvára őrölt borssal alaposan befűszerezzük minden oldalát. A megpucolt fokhagyma gerezdeket félbevágjuk, és néhány löttyintésnyi olíva olajon megsütjük. Miután kihalásztuk őket, ebben a sült fokhagyma-ízű olajban megsütjük a lazacokat. Apróra vágott friss snidlinggel megszórjuk, és már kész is :-) Ha a megmaradt olajba belefacsarjuk egy fél citrom levét, kicsi fűszerrel összekeverve nagyszerű öntetet rittyenthetünk a halacskákra. Én most ezt kihagytam, mert tejszínes-krémsajtos spenót volt a köret, és ahhoz nem igazán passzol. Száz szónak is egy a vége: finom volt. Bár én személy szerint egy ropogós, piros bőrű csirkecombbal nagyobb szerelembe tudok esni...


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...