2013. március 31., vasárnap

Pizza olaszos és görögös feltéttel

A pizza tésztáját a Nők Lapja Konyha márciusi számában találtam, a Dolce Vita blog receptje. Ott sonkás- tojásos feltéttel készült, én viszont most kettőt olaszos (paradicsomos alap, sonka, mozzarella, bazsalikom és koktélpari), a másik kettőt pedig görögös (fokhagymás-tejfölös alap, spenót, feta) ízekkel dobtam fel. A pizza tésztájába fokhagyma pelyhet őröltem. A tésztához diabetikus lisztet kevertem CH csökkentő lisztkeverékkel. Ez nem kötelező, de aki nagyobb mennyiséget szeretne elfogyasztani belőle, annak ezt a megoldást ajánlom. A recept 2,5 óra kelesztést ír elő. Ezt lerövidítendő egyrészt én felfuttattam az élesztőt egy csipet cukorral, másrészt folpackkal letakarva a radiátoron hagytam kelni, így kb 1,5 óra alatt tökéletesre kelt a tészta.


Hozzávalók a tésztához:
-200 g diabetikus liszt+ a nyújtáshoz
-150 CH csökkentő liszt
-250 ml víz (nekem 255 ml kellett)
-25 g friss élesztő
-1 csipet cukor (hagyományos!)
-fokhagyma pehely ízlés szerint 
1 tk só

A görögös tetejére:
-100 g tejföl
-4 gerezd fokhagyma
-15 dkg friss spenót
-5 dkg feta sajt
-5 dkg bacon
-olíva olaj
-fehér bors
-1 csipet só
Az olaszos tetejére:
-140 g sűrített paradicsom
-1 gerezd fokhagyma
-8 dkg sonka
-10 dkg mozzarella
-5 szem koktél paradicsom
-1-1 csipet oregano és bazsalikom
-só, bors
-friss bazsalikom a tetejére




Elkészítés:
Az élesztőt morzsoljuk bele a langyos vízbe egy csipet cukor társaságában, és állítsuk meleg helyre, hogy felfusson. A lisztet keverjük el a sóval és őröljünk bele fokhagyma pelyhet. A felfutott élesztőt öntsük hozzá és gyúrjuk ruganyos tésztává. Takarjuk le és kelesszük a duplájára. A sűrített paradicsomot 1 gerezd zúzott fokhagymával és a többi fűszerrel főzzük össze, és tegyük félre hűlni. A megtisztított spenótot fonnyasszuk meg az olíván 2 gerezd zúzott fokhagymával és egy csipet sóval. Ezt is hagyjuk hűlni. A tejfölbe nyomjuk bele a megmaradt két gerezd fokhagymát  és ízesítsük fehér borssal. Ha a tészta megkelt, osszuk 4 felé, formázzunk gömböket és lisztezett felületen mindegyiket nyújtsuk 1 cm vékonyra. ( Azért arra figyeljünk, hogy a 4 pizza elférjen a gáz tepsin egymás mellett). Kettőt kenjünk meg a paradicsomos szósszal, szórjuk rá a csíkokra vágott sonkát, rendezzük el rajta a félbe vágott koktél paradicsomot (ezt sózzuk- borsozzuk), és reszeljük rá a mozzarellát. A másik kettőt kenjük meg a tejfölös alappal, tegyük rá a kinyomkodott spenótot, morzsoljuk rá a fetát és szórjuk meg a kockázott bacon- nel. Toljuk 250 fokra előmelegített sütőbe (gázsütő 6-os fokozat), és 8-10 perc alatt süssük készre. A paradicsomosat friss bazsalikommal megszórva tálaljuk.
Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...