2012. augusztus 13., hétfő

Kajszis-kakukkfüves sült csirke

Jelentem: elkészítettem életem legjobb sült csirkéjét!!!
A pocakjában egy nagy csokor kakukkfű és egy kupac zamatos kajszibarack illatozik, a bőrét pedig szerecsendióval, gyömbérrel és őrölt csilivel fűszereztem.
A bőre ropogós, a húsa pedig olyan puha, hogy a csontot két ujjal ki lehet húzni belőle.
Az ízére nem is találok szavakat.
Köretnek egy nagy kupac vajas krumplipüré, és kész a tökéletes vasárnapi ebéd!
 Két napra terveztem ezt az ételt, de szinte azonnal elfogyott :-D
Hozzávalók:
-1 konyhakész csirke (1.5 kg-s)
-35 dkg kajszibarack
-1 csokor friss kakukkfű
-1 dl olíva olaj
-só, bors, szerecsendió, őrölt gyömbér, őrölt chili.
Elkészítés:
Én most sütőzacskóban csináltam, de ennek híján alufóliával letakarva is el lehet készíteni.
A csirkét mossuk meg és itassuk le róla a vizet.
Fűszerezzük kívül-belül sóval, borssal, szerecsendióval, gyömbérrel és chilivel.
A megmosott barackot magozzuk ki, a felét (félbe vagy negyedekre vágva) töltsük a hasüregébe egy nagy csokor friss kakukkfűvel együtt.
Tegyük sütőzacskóba, öntsünk bele egy dl olíva olajat.
Kössük be a zacskó száját, szurkáljuk meg, hogy a gőz távozhasson, és toljuk  közepesen meleg sütőbe kb. 50 percre.
Ha ez letelt, óvatosan vágjuk fel a zacskót és vegyük le a húsról.
Dobáljuk mellé a maradék barackot és toljuk vissza forró sütőbe további 40-45 percre, vagy amíg a bőre ropogósra pirul. Időnként locsolgassuk a szafttal!
Tálaljuk a csirke mellett sült barackokkal és néhány ág friss kakukkfűvel.
Köretnek leginkább vajas krumplipüré illik hozzá.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...