2012. május 6., vasárnap

Málnás sárgadinnye-krémleves (diabetikus)

Egy 12 órás éjszakai műszak után hajnalban kimentem a szokásos szombati csarnok- túrámra.
Ez minden szombaton kötelező program, kánikulában és hóviharban egyaránt. Azért kötelező, mert én ragaszkodom hozzá. Eddig mindig a délelőtti órákban mentem ki, és persze bosszantott a tömeg, a tolongás. 
Most -kivételesen- már 7 óra előtt ott voltam.
Egyszerűen fantasztikus úgy bámészkodni és tervezni a menüt, hogy szinte csak mi vagyunk ott, és az árusok! Semmi tolongás, semmi turista, nincs kirakodó vásár,csak az álmosan a portékáit pakoló árusok, a friss, harsogó zöldség-gyümölcs, a húsokat körül lengő füstös illat, a kerti fűszereket áruló idős nénik....Van ebben valami megnyugtató.

Tehát ezen a reggelen pillantottam meg az egyik árusnál néhány félbevágott sárgadinnyét, és nem tudtam neki ellenállni. Pedig annyira nem is szeretem. Mégis valahogy úgy éreztem, hogy muszáj ennem valami sárgadinnyéset.



Málnás sárgadinnye-krémleves


Az édesítő tabletta helyett persze használhatunk nyírfacukrot is. Én tízórainak szántam, ezért spóroltam a szénhidrátokkal. :-)

Hozzávalók:

-40 dkg sárgadinnye
-10+5 dkg málna (most még mirelit)
-250+50 ml víz
-250 ml tejszín
-15 db édesítő tabletta

Elkészítés:

A dinnyét vágjuk kis kockákra.
Tegyünk egy lábasba 250 ml vizet, tegyük bele a kockákra vágott dinnyét és 10 dkg málnát.
Forraljuk pár percig, majd merülő mixerrel turmixoljuk össze. Öntsük bele a tejszínt.
Állandó keverés mellett forraljuk fel újra, majd tegyük félre hűlni. 50 ml meleg vízben oldjuk fel az édesítő tablettákat és öntsük hozzá.
Szórjuk bele a félretett málnát.
Fogyasztás előtt jól hűtsük be.


Még jobb megoldás, csak nekem nem jutott időben eszembe, ha a sárgadinnye kockákból is félreteszünk egy maréknyit és a végén a málnával együtt belekeverjük a levesbe.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...